15 Ocak 2010 Cuma

"2 Hamlede Mat" (No:8)

             Aşağıdaki problem için 2 gün kadar uğraştım. Ulaşmak istediğim karmaşıklığa ve sadeliğe çok yaklaştığımı düşünüyorum fakat anahtar hamleden sonra yine de varyantların tehditi gerçekleştirmesi benim için biraz can sıkıcı oldu. Bunların dışında siz satranç meraklılarını ve çözücüleri eğlendirecek düzeyde olduğunu düşündüğüm için yayınlamakta bir sakınca görmüyorum. Anahtar hamlenin zorluk derecesine gelecek olursak, bu her ne kadar göreceli bir kavram olsa da, saklanmış fikrin mekanizmasını çözdüğünüz anda zorluk çekmeden anahtar hamleyi de bulacağınıza eminim. Herzaman olduğu gibi yorumlar kısmında ayrıntılı yanıtı bulabilirsiniz. Başarılar.



 #2                                                        (8+5)
Hazırlayan: Mustafa Olgun EKŞİ
[8/8/5Qs1/3B2S1/K3Sq2/8/1R3Pkp/2b4R]

3 yorum:

  1. Yanıt: 1.Va6! (2.Vf1#)
    a)1...Şxh1 ve 1...Vxf2 varyantlarında tehdit gerçekleşiyor 2.Vf1#
    b)1...Vxe4 2.Fxe4#
    c)1...Vxg5 2.Axg5#
    Böylece son iki varyantta kilitli olan mekanizmanın çözüldüğünü, özellikle (c) varyantındaki at-fil bataryasının probleme katkısını görüyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Özellikle anahtar hamle çok hoşuma gitti.Hazır bir çok hamle var.Tahtada bu kadar büyük taşlarla (2 vezir+2 kale+2 at) başetmek ve onları bu denli konumlandırmak zordur,bu zor başarıldığı için kutluyorum.

    YanıtlaSil
  3. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim, beğendiğinize sevindim. Taşların arasında etkileşimleri kurmak biraz uğraştırmıştı fakat buna değmiş sanırım.

    YanıtlaSil