16 Şubat 2010 Salı

"2 Hamlede Mat" (No:11)

           Tekrar merhaba dostlar! Aşağıda yeni problemimi görüyorsunuz. Kendi değerlendirmenizi yaparak anahtar hamleyi bulmaya çalışın. Eğer sık sık problem veya kombinezon çözüyorsanız kısa sürede doğru hamleyi yakalayacağınızı sanıyorum. Tersi durumda bile yılmadan yeni hamleleri deneyin ve hemen vazgeçmeyin. Yorumlar kısmında problemin yanıtı yazmaktadır. Başarılar diliyorum. (Problem, ekonomik ve estetik nedenlerden dolayı 05/06/2010 tarihinde revize edilmiştir)

#2                                                        (8+3)
Hazırlayan: Mustafa Olgun EKŞİ
[8/4R1S1/1R3pk1/3p4/6SP/5B1Q/7K/8]

4 yorum:

  1. Mrb,Ogluma dogum gununde bır satranç takımı aldım ,ne yazıkkı oynamayı bılmedıgım ıcın ona ogretemedım.Bende ınternetten acaba oynanmasını ogrenebılırımıyım dıye gezınırken blogunuza rastladım.Umarım verdıınız bılgıler ıle bu ısı ögrenebılecegım.
    Emeginize saglık.
    SAYGILAR..

    YanıtlaSil
  2. Oğlunuz için satranç kesinlikle mükemmel bir seçim Cemile Hanım. Gerçi afacanın yaşını yazmamaşsınız ama 7-8 yaşından küçük çocukları satrançtan bir ömür boyu soğutmamak için bazı şeylere dikkat etmek gerekiyor. Örneğin çoçuğunuz devamlı kendisini yenen arkadaşlarla oynarsa satrançtan nefret edebilir. İşin öğrenme kısmına gelecek olursak temel kurallar ve başlangıç seviyesi eğitiminin eksiksiz olması önemli, yoksa üzerine inşaa edilecek bina sağlam olmaz. O nedenle elinizde en az bir adet kitap, temel referans için bulunmalıdır. İnternette pek çok bilgi var fakat genel kültür edinmek dışında başlangıç seviyesi için soğutucu ve karmaşık olabilir. Blogum konu ve içerik olarak eğlenceli satranç problemlerinden oluştuğundan size şu an için amaçladığınız gelişim yönünde hızlı bir katkı sunmayabilir. Ben siz ve sizin gibi ilk adım ve klavuz arayan satranç dostlarına yardımcı olabilmek adına bir dosya hazırlayıp e-posta ile gönderebilirim. En azından elimden böyle bir şey gelebilir ve faydam dokunursa çok mutlu olurum. Unutmayın ki büyük üstad Kasparov'un annesi onun elinden tutup, daima yanında olup, onu desteklemeseydi belki de dünya asla böyle bir şampiyon tanıyamayacaktı. Bu bakımdan sizi tebrik ediyor, oğlunuza tüm hayatında başarılar diliyorum. Saygılarımla.
    M.O.E.

    YanıtlaSil
  3. YANIT: Siyahları blok mat durumuna sokan doğru hamle; 1.Af5! böylece a) 1...Şxf5 2.Kxf6#
    b) 1...Şh5 2.Ae5# c) 1...d4 2.Ae5#

    YanıtlaSil
  4. Sayın Mustafa Yıldız, "Bütün Dünya" haziran sayısındaki köşesinde yukarıda görülen 11 numaralı problemimi yayınlamış. Kendisine çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil