22 Ocak 2012 Pazar

"2 Hamlede Mat" (No:36)

             Uzun sayılabilecek bir aradan sonra tekrar merhaba. Güzel bir haberle başlamak istiyorum yazıma: Artık Türkiye'nin yeni bir satranç dergisi oldu, hem de elektronik ortamda!! Bu e-derginin adı Antalya Chess Express. Aylık olarak satranç severlerle buluşacak olan derginin ilk iki sayısı yayınlandı bile. Harun Taner yönetiminde pek çok değerli satranç sevdalısının katkıda bulunduğu ACE'ye http://www23.brinkster.com/haruntaner/ adresinden ulaşabilirsiniz. Şu sıralar üçüncü sayısının hazırlıkları süren ACE'ye ben de ilk sayısından itibaren yazılarımla katkıda bulunmaya çalışıyorum. Bu güzel haberin üzerine öğretici bir 3 hamlede mat problemi güzel gider sanırım. Zaman ayıran tüm dostlara şimdiden teşekkürler.


#3                                                       (5+3)
Hazırlayan: Mustafa Olgun EKŞİ
[7R/6K1/8/8/5B1s/4Sp1k/5P2/8]

2 yorum:

  1. merhaba mustafa bey.çoktandır sizleri sitede göremedim.şimdi yeni bir problem ve güzel bir e-dergi haberi ile görünce sevindim.O dergiye bakacağım.Şimdi ki probleminizin özellikle beyazın kendisine anahtar hamleyle kendisine şah çektirmesi çok güzel bir hamle.Bence problemi iyi yapanda bu hamle olmuş.1.Şh6 Af5+ 2.Şg5+ Ah4 3.Kh4++.Devamını bekler,iyi çalışmalar dilerim.Hüseyin emiroğlu/sivas

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Hüseyin Bey, e-dergi işi gerçekten çok keyifli. Zaten okuduğunuz zaman yazılardaki sıcaklığı ve samimiyeti farkedeceğinize eminim. Herkes elinden geldiğince katkıda bulunmaya çalışıyor. Bir öneriniz ya da eleştiriniz olursa mutlaka ulaştırmanızı dilerim. Tekrar haberleşmek üzere, iyi günler...

    YanıtlaSil