27 Haziran 2010 Pazar

FIDE DÜNYA KUPASI 2010 (No:15)

            Bu sene ilki düzenlenen FIDE Dünya Kupası 2010 sonuçları açıklandı. Toplam sekiz bölümde sekiz ayrı hakemin değerlendirdiği bu yarışmaya ben de 2 hamlede doğrudan mat problemimle katıldım. Bu bölüm altında 46 yarışmacı vardı ve ben de ilk defa düzenlenen bu yarışmada ülkemizin adını yazdırabildiğim için çok mutluydum. Bu arada, benim de yarıştığım bölümün birincisi Sırbistan'dan Marian Kovacevic olurken ikinciliği Rusya'dan Anatoly Slesarenko ve üçüncülüğüde Ukrayna'dan Nikola Veliky aldı. Eminim gelecek yıllarda sayımız artacak ve tecrübemiz de arttıkça başarılı sonuçlar da alacağız. İşte yarışmaya katılan problemim:

#2                                                        (8+9)
Hazırlayan: Mustafa Olgun EKŞİ
[4B3/p2Sb3/3p4/pb2p3/ks6/p2S3R/3RQ3/3KB3]




             YANIT: 1.Ka2! (2.Ab2#) a) 1...Axa2 2.Vc2# b) 1...Axd3 2.Vc2# c) 1...Şb3 2.A3c5# d) 1...Fxd3 2.A7c5#
              Burada "a" ve "b" varyantlarında Bristol temasını uygulamaya çalıştım ve böylece kale, vezirine mat için hat açıyordu. "c" ve "d" varyantlarında ise aynı türden iki taş ("at") aynı hanede mat yapıyorlardı ve herbirinin kullandığı batarya farklıydı ("c" varyantı at-kale bataryası, "d" varyantı at-fil bataryası). Bu problemi hazırlamak 3 tam günümü almıştı, umarım siz değerli satranç severlerin beğenisini kazanmıştır. Çözüm için uğraşan herkese teşekkür ederim.

2 yorum:

  1. Mustafa bey,probleme 3 gün emek vermişsiniz ama değmiş.Çok bataryalı problem hazırlamak zordur.Üstelik temalı.Kutlarım.Farklı batarya kullanılarak yapılan matlar.Umarım haberim olur, birlikte katılırız yarışmalara.Hüseyin emiroğlu

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Hüseyin Bey. Elbette yarışmalar için haber veririm, zaten bu blogda da fırsat buldukça duyurular yer alacak. Yeni dostların da aramıza katılması en büyük dileğim.

    YanıtlaSil