25 Haziran 2010 Cuma

Sivas'tan Bir Türk Satranç Problemcisi

            İnternette şans eseri blogumu gören değerli dostum Sayın Hüseyin Emiroğlu'nun izniyle gerçekten hoşuma giden bir problemini sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum. Güzel bir fikrin başarılı 3 hamlede doğrudan mat uygulamasını bizlere sunan Hüseyin Bey'in, anahtar hamlesindeki şaşırtmaca ile sizlerin de beğenisini kazanacağına inanıyorum. Kendisinin başka güzel problemlerini de yakın zamanda sizlerle paylaşabilmeyi umuyorum. Böylesi nice minyatürlerin Türk satrancına kazandırılmasını diler ve problemin çözümüne uğraşan tüm satranç severleri tebrik ederim. (Çözüm her zaman olduğu gibi yorumlar kısmında bulunabilir.)

#3                                                                   (4+1)
Hazırlayan: Hüseyin EMİROĞLU
[8/8/8/8/8/k7/S1B5/R3K3]

1 yorum:

  1. YANIT: 1.o-o-o! Şxa2 a)2.Kd3 Şa1 3.Ka3# b)2.Kd4 Şa1~Şa3 3.Ka4#
    Gerçekten güzel bir fikir. Siyah şahın mat oluşuna nasıl gönülsüzce yardım ettiğini görmek duru çözüm yoluyla birlikte adeta eski ustaların oyunlarını hatırlatıyor. Bravo Hüseyin Emiroğlu!

    YanıtlaSil