17 Ağustos 2010 Salı

"2 Hamlede Mat" (No:23)

            Beyazlar iki hamlede kolay bir mat yapıyor. Çözümü kısa zamanda bulacağınızdan eminim. Bu tür problemlere yer vermemin tek nedeni çözümde kullanılan tekniklerin zihnimde yarattığı güzellik algısı diye düşünüyorum. Yani, zaman zaman bir fikir aklıma geliyor ve o fikri gerçekleştirdiğimde bir natürmort tabloyu bitirmiş gibi keyif alıyorum ve iştahım kabarıyor. Böylece yeni birşeyler üretecek gücü kendimde buluyorum. Sizlere de bu keyiften bir miktar da olsa tattırabiliyorsam ne mutlu bana. Zaman ayıran herkese teşekkür ederim.
#2                                                        (5+4)
Hazırlayan: Mustafa Olgun EKŞİ
[8/1p1R1K2/2p5/4pk2/B7/5P1S/8/8]

2 yorum:

  1. Mustafa bey,üretkenliğinizi kutluyorum.Kaleyi piyonun önüne atmanız güzel bir hamle.Zaten problemin ruhunu bu sürpriz hamle oluşturmuş.1.Kd5 cd5 2.Fd7(veya Fc2)++ 1... a5 2.Fc2++ Devamını dilerim.hüseyin emiroğlu/sivas

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Hüseyin Bey. Birşeyler üretebildiğim ölçüde mutlu oluyorum ve inşallah zaman ve fırsat buldukça da devamı gelecek. Problem ise gördüğünüz gibi siyah şahın olumsuz durumunun beyaz fil tarafından değerlendirilmesi üzerine kurulu. Fil ilk tehditinin aksi yönde bir mat yapıyor. Siyahların tek mevcut savunması e4 hamlesi ile şaha yer açmak (kaçış karesi vermek) ama kale bunu zz'de bırakarak boşa çıkartıyor. Son olarak d7 hanesinde, beyaz file kapalı karenin nasıl elverişli hale geldiğini izlemek sanırım size de aynı keyifi yaşatmıştır.
    1.Kd5! (2.Fc2#) 1....cxd5 2.Fd7#

    YanıtlaSil